Przebudowa mostu kolejowego oraz kładki pieszo-rowerowej na Warcie to temat wzbudzający zainteresowanie mieszkańców Gorzowa Wielkopolskiego. Realizacja inwestycji jest w gestii PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jednak władze miasta zaangażowane są w proces mający na celu spełnienie oczekiwań społeczności lokalnej. Współpraca ta dotyczy nie tylko aspektów kolejowych, ale również poprawy miejskich ciągów komunikacyjnych i dostępności przestrzeni publicznej. Gorzowskie władze są aktywnie zaangażowane w konsultacje z inwestorem w celu wypracowania jak najlepszych rozwiązań.
W 2023 roku rozpoczęły się prace związane z przebudową mostów na linii kolejowej Zbąszynek – Gorzów Wlkp., mające na celu podwyższenie parametrów ruchu w tej okolicy. Już w 2024 roku planowana jest budowa kładki pieszo-rowerowej w ramach współpracy Miasta z PKP PLK. Przedstawiciele urzędu miasta brali aktywny udział w opracowywaniu koncepcji oraz dokumentacji projektowej, co pozwoli na stworzenie bezpiecznego dojścia z kładki na perony oraz do dworca, a także zapewnienie odpowiednich udogodnień dla osób z ograniczoną mobilnością.
Mieszkańcy zgłaszają różne postulaty dotyczące inwestycji, w tym odbudowę windy pionowej na peronie 3 oraz budowę nowej na peronie 4. Porusza się również kwestie zachowania alternatywnych przejść między peronami oraz budowy pochylni w tunelu podziemnym. Warto jednak zaznaczyć, że wszelkie decyzje w tych sprawach są w gestii inwestora PKP PLK, który będzie musiał rozważyć wszystkie uwarunkowania. Obecnie projekt przebudowy znajduje się na etapie kompletowania potrzebnej dokumentacji, a ogłoszenie przetargu na wykonawcę planowane jest na pierwszą połowę 2026 roku.
Źródło: Urząd Miasta Gorzów Wielkopolski
Oceń: Rozbudowa mostu kolejowego i kładki pieszo-rowerowej w Gorzowie Wielkopolskim
Zobacz Także